Ārlietu ministrija var |
Ārlietu ministrija nevar |
I k d i e n ā |
|
- sniegt padomu, kā rīkoties konkrētā ārkārtas situācijā ārvalstīs - sniegt ārlietu dienesta rīcībā esošo informāciju par ieceļošanas kārtību ārvalstīs, kā arī noderīgu informāciju ceļotājiem uz ārvalstīm - izsniegt atgriešanās apliecību, lai atgrieztos dzīvesvietas valstī, ja zudis/nozagts personu apliecinošs dokuments - sazināties ar tuviniekiem vai draugiem Latvijā, lai konsultētu un rastu risinājumu nepieciešamo naudas līdzekļu pārsūtīšanai ar starptautisko naudas pārskaitījumu starpniecību, ja persona ārvalstīs palikusi bez iztikas līdzekļiem - izsniegt valsts aizdevumu, lai segtu ar atgriešanos Latvijā saistītos izdevumus, ja ceļotājam nav citu finanšu līdzekļu saņemšanas iespēju - sazināties ar Latvijas pases turētājiem ieslodzījuma vietās viņu tiesību un likumīgo interešu nodrošināšanai - pārstāvēt Latvijas pases turētāju tiesības un likumīgās intereses saziņā ar vietējām institūcijām, ja pašai personai tas nav iespējams - informēt tuviniekus, ja noticis nelaimes gadījums, sniegt padomu un palīdzību formalitāšu kārtošanā nelaimes sakarā. |
- iejaukties ārvalsts tiesu, policijas un tiesību aizsardzības iestāžu darbībā, ja Latvijas pases turētājs ārvalstī ir izdarījis likumpārkāpumu - veikt personu meklēšanu ārvalstīs. Par personas bezvēsts prombūtni jāinformē Latvijas Valsts policija - sniegt juridiskas konsultācijas un advokāta pakalpojumus - sniegt tulka pakalpojumus - apmaksāt Latvijas pases turētāju rēķinus, tai skaitā par viesnīcu, jurista pakalpojumiem, medicīnisko palīdzību - kārtot ceļotājiem nepieciešamās formalitātes, kas saistītas ar tūrisma kompāniju, aviosabiedrību, banku vai citu iestāžu darbību - palīdzēt ceļotājiem atrast apmešanās vietu vai darbu, vai nokārtot darba atļauju ārzemēs - panākt labākus ārstēšanās apstākļus slimnīcā vai ieslodzījuma apstākļus cietumā, nekā tie ir vietējiem iedzīvotājiem. |
K r ī z e s g a d ī j u m o s |
|
- ja ziņas par ceļojumu ir iekļautas Konsulārajā reģistrā, sazināties ar ceļotāju krīzes skartajā valstī vai ar tā kontaktpersonu Latvijā un pārliecināties, vai nepieciešama konsulārā palīdzība - izvērtējot situāciju, nosūtīt SMS ar aktuālo informāciju par krīzi un vēstniecības/Konsulārā departamenta kontaktinformāciju - ministrijas, pārstāvniecības mājaslapā vai sociālajos tīklos publicēt aktuālo informāciju par krīzi un kontaktinformāciju saziņai ar ārlietu dienestu - sniegt informāciju par izceļošanas iespējām no krīzes skartās valsts ar citu valstu nodrošinātiem transportlīdzekļiem, ja tādi tiek organizēti - sniegt informāciju par pulcēšanās vietām krīzes skartajā valstī. |
- ja nav izsludināta evakuācija, nevar nodrošināt personu izceļošanu no krīzes skartās valsts vai teritorijas - Latvijas valstspiederīgajiem nodrošināt labākus apstākļus, nekā tie ir citām krīzē iesaistītajām personām - nodrošināt finanšu līdzekļus atpakaļceļam uz Latviju, ja krīzes apstākļu dēļ iegādātā biļete nav izmantojama - izsniegt apliecinājuma dokumentus, ka krīzes apstākļu dēļ ceļotājs kavējis darbu vai mācības - segt izdevumus, kas krīzes dēļ saistīti ar papildu uzturēšanos krīzes skartajā valstī. |
Kādos gadījumos Latvijas pārstāvniecības VAR/NEVAR palīdzēt
29.09.2023. 13:19