Atrodoties ārvalstīs, personām ir iespēja pieprasīt izziņas no Latvijas Fizisko personu reģistra (par personas ģimenes stāvokli, par tiesisko statusu un par aktuālo personas apliecinošo dokumentu) un CSDD (par personai izsniegtu vadītāja apliecību un trasportlīdzekļa reģistrācijas apliecību) nepastarpināti no atbildīgajām iestādēm Latvijā:
Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes šeit
Ceļu satiksmes drošības direkcijas šeit
Ar vēstniecības starpniecību (par papildus maksu) var pieprasīt un saņemt izziņas no Fizisko personu reģistra personas, kuras dzīves vietu Ungārijā, Slovēnijā, Horvātijā vai Melnkalnē norādījušas Latvijas Fizisko personu reģistrā:
- par personas ģimenes stāvokli;
- par personas tiesisko statusu;
- par aktuālo personas apliecinošo dokumentu.
Gadījumā, ja dokumenti ir zuduši ar vēstniecības starpniecību var pieprasīt un saņemt no Transportlīdzekļu un to vadītāju reģistra (Ceļu satiksmes drošības direkcijas - CSDD) izziņas:
- par personai izsniegtu vadītāja apliecību;
- par transportlīdzekļa reģistrācijas apliecību.
Izziņu pieprasījumu vēstniecība pieņem šādos veidos:
- sūtot iesniegumu, kas parakstīts ar drošu elektronisku parakstu, uz pārstāvniecības e-pasta adresi;
- Sūtot ar drošu elektronisku parakstu parakstītu iesniegumu uz vēstniecību, izmantojot oficiālo elektronisko eAdresi;
- Sūtot iesniegumu pa pastu. Šajā gadījumā izziņa tiek izsniegta tikai personīgi ierodoties vēstniecībā.
Saskaņā ar Konsulārās palīdzības un konsulāro pakalpojumu likumu Latvijas Republikas vēstniecība Ungārijā sniedz konsulāros pakalpojumus pasu, izziņu izprasīšanas, notariālo darbību un citos administratīvos jautājumos tikai personām, kuras norādījušas savu dzīves vietu Ungārijā, Slovēnijā, Horvātijā vai Melnkalnē Latvijas Fizisko personu reģistrā.
Iesniedzot ar drošu elektronisku parakstu parakstītu iesniegumu ir iespējams izvēlēties izziņu saņemt pa pastu uz norādīto adresi, uz e-pastu parakstītu ar e-Parakstu Eiropas Savienības e-Dokumenta standarta formā ASICE.
Daudzvalodu standarta veidlapas visā Eiropas Savienības teritorijā tiek ieviestas kopš 2019. gada 16. februāra un to ieviešanas mērķis ir vienkāršot vienā dalībvalstī izdotu publisku dokumentu uzrādīšanu citās dalībvalstīs, novēršot nepieciešamību pēc dokumentu tulkošanas.
Daudzvalodu veidlapa tiek pievienota dalībvalsts iestādes izdotam publiskam dokumentam un tai nav juridiska spēka, kā arī tā nav lietojama atsevišķi bez publiskā dokumenta, uz kuru tā attiecas.
Daudzvalodu veidlapu Latvijas diplomātiskajās un konsulārajās pārstāvniecībās var izsniegt šādiem Latvijas iestāžu izdotiem dokumentiem:
- Dzimšanas, laulības, miršanas apliecībai;
- Konkrētās pārstāvniecības izsniegtai izziņai no Fizisko personu reģistra par ģimenes stāvokli, par laulības faktu, par dzīvesvietu;
- Konkrētās pārstāvniecības izsniegtam apliecinājumam, ka persona ir dzīva;
- Konkrētās pārstāvniecības izsniegtai izziņai no Sodu reģistra.
Par katru vienā svešvalodā izsniegtu daudzvalodu standarta veidlapu pārstāvniecībā tiek iekasēta konsulārā atlīdzība – 40 EUR (1 darba dienas laikā/viens dokuments).
Pakalpojums ir pieejams personām, kuras pastāvīgi dzīvo ārvalstīs un Fizisko personu reģistrā ir norādījušas savu dzīvesvietu ārvalstīs.
Apmeklētāji pārstāvniecībās pakalpojuma saņemšanai tiek pieņemti tikai iepriekšēja pieraksta kārtībā. Pieteikt apmeklējumu iespējams rakstot uz e-pastu Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.
Fiziskas personas datu (vārda, uzvārda, personas koda un citu iesniegumā norādīto personas datu) apstrādes tiesiskais pamats ir Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6.panta 1.punkta c) apakšpunkts. Latvijas diplomātisko un konsulāro pārstāvniecību ārvalstīs juridiskais pienākums ir apstrādāt personas datus saskaņā ar Ministru kabineta 03.09.2013. noteikumiem Nr. 761 “Noteikumi par civilstāvokļa aktu reģistriem”.